Korean - 000015

Audio for Lesson 14 is available here.


저는 아침 먹어요. I have breakfast.
저는 아침을 먹어요. I have breakfast.
저는 어제 아침을 먹었어요. I had breakfast yesterday.
저는 어제 친구랑 아침을 먹었어요. I had breakfast with my friend yesterday.
저는 영화 봐요. I'm watching a movie.
저는 영화를 봐요. I'm watching a movie.
저는 숙제 해요. I do my homework.
저는 숙제를 해요. I do my homework.
저는 숙제해요. I do my homework.
요한은 마리아를 사랑해요. John loves Mary.
마리가 존을 사랑해요. Marie loves John.
저는 한국어 책을 읽어요. I'm reading a korean book.
저는 중국어 책을 읽어요. I'm reading a chinese book.
저는 친구를 만나요. I meet a friend.
저는 차를 마셔요. I'm drinking tea.
저는 어제 차를 마셨어요. I drank tea yesterday.

Comments

Popular posts from this blog

Korean - 000009

Korean - 000004

Sanskrit - 000002